MINDLINE GROUP

Today it is vitally important to respond to complex research requirements and dynamic market conditions.
We can do this through: Our involvement with the mindline group.
A market research group made up of methods and industry specialists.

 

INTERNATIONAL

Not only do we develop our research designs in Germany.

We rely on a network of on site partners. Only they have the cultural knowhow, to generate real insights from local phenomena. The management from a single source then distils global trends from local phenomena. Whatever continent: Our partners are already there. We can activate our partner network according to your needs.

CUSTOMERS

Rich Harvest is a team player. Both with co-workers and with clients. We believe this gives us a creative edge. And makes us highly responsive.

 

PUBLICATIONS

Thoughts are free… Therefore we love to set some of our thoughts free. In form of regular publications.

  • Gollnick, Antje & Buri, Jens (2017). Mut zur Schwäche – Plädoyer für einen disruptiven Umgang mit vermeintlichen Schwächen einer Marke, Research & Results, 5/2017
  • Roidl, Ernst & Rüsing, Olaf (2014). Erfolgsfaktoren zur Verhaltensveränderung durch mobile Apps, Short Paper auf der UP14 Konferenz (Usability Professionals)
  • Marco Haine, Dieter Storll (2012). Medien und Tabus – empirische Erkenntnisse zur Gratwanderung zwischen Jugendkultur und Grenzverletzung. In: Jugendmedienschutz in der digitalen Generation – Fakten und Positionen aus Wissenschaft und Praxis; Thomas Bellut (Hrsg.); kopaed München 2012
  • Dóra Szemadám, Olaf Rüsing (2011). Global vernetzt- Internationale Typologie der Social Media-Jugend, research and results, 1/2011
  • Carolin Prasmo, Sasha Shirangi (GMI – Global Market Insite), Olaf Rüsing (Rich Harvest) (2011): Teilnahmemotivation in Online-Gruppen, Planung und Analyse, 6/2011
  • Olaf Rüsing, Barbara Sicken, Sasha Shirangi (GMI – Global Market Insite) (2011). In die Runde gefragt – Methodenstudie gibt Einblicke in Online-Gruppendiskussionen, research and results, 4/2011
  • Hilda-Simone von Walcke-Schuldt, Tobias Dettling (2009). Von Konsumknirpsen und Mediamäusen: Die Lebenswelten von Vorschulkindern. Research & Results 2/2009. S. 46-47.
  • Olaf Rüsing, Dora Szemadám, Tobias Dettling (2009). Retro Racker & Wirbel Wichte: Methodische Zugänge zu den Lebenswelten von Vorschulkindern. Planung & Analyse 4/2009. S. 20-22.
  • Dora Szemadám, Olaf Rüsing (2009). Generation NICK Jr. – Die Lebenswelten von Vorschulkindern. Televizion 22/2009/2. S. 42-45.
  • Hilda-Simone von Walcke-Schuldt (2009). Gestatten… Zielgruppe. Methodischer Ansatz und Fallbeispiel zum unmitttelbaren Erleben der Zielgruppe. Research & Results 6/2009. S. 28-29.
  • Claudia Puchta, Olaf Rüsing (2008). Strategien des Sichtbarmachens in der Ethnografie. Planung & Analyse 3/2008. S. 36-38.
  • Claudia Puchta, Olaf Rüsing (2006). Culture Check – Kulturwissenschaftliche Marktforschung. Planung & Analyse 5/2006. S. 24-26.
  • Olaf Rüsing (2006). Kindgerechtigkeit: Ideen zur kindgerechten Forschung. VDM Verlag: Saarbrücken.